آشنایی با جرثقیل و انواع آن
آشنایی با جرثقیل و انواع آن

در مبحث آشنایی با جرثقیل باید گفت: جرثقیل وسیله‌است که بار را در راستای قائم با ترکیب شش جهت حرکتی کنترل پایا جا به جا می‌کند.

دارای انواع مختلف در گروه‌های ذیل می‌باشد:

جرثقیل‌های موبایل (ماشینی) که بروی زمین به دو صورت ثابت (نصب جک) وکارگاهی(متحرک با بار) می‌باشند.
جرثقیل‌های سقفی که در سالن‌های صنعتی و تولیدی و یا سایر خطوط (انبار-تعمیرو…) در ارتفاع بر روری خطوط باربر کناری قبل نصب می‌باشد. به دو صورت جرثقیل سقفی تک پل و دو پل معروف می‌باشند.
جرثقیل دروازه‌ای: این نوع جرثقیل‌ها به دو صورت دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای قابل استفاده هستند.
جرثقیل بازویی: جرثقیل‌های بازویی به دو صورت بازویی(دیواری) و یا ستونی بازویی قابل استفاده در صنایع می‌باشند.
جرثقیل‌های آویز: این جرثقیل‌ها درسالن‌ها و مکانهای با محدودیت ارتفاع و خطوط مونتاژ سری (خودرو سازی و…) در ظرفیت تا ۵ تن قابل استفاده می‌باشند.
جرثقیل‌های خاص: این گروه جرثقیل‌ها با ترکیبی از گروه‌های قبلی قابل استفاده می‌باشند که در موارد استفاده خاص مانند پشته کردن و…

جرثقیل نوع دستگاه، به طور کلی با افراشتن طناب سیم، و یا زنجیر، و خوشه مجهز است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد هم برای بلند کردن و پایین مواد و آنها را به حرکت به صورت افقی است. این است که عمدتا برای بلند کردن اجسام سنگین و حمل آنها به جاهای دیگر استفاده می‌شود. با استفاده از یک یا چند ماشین ساده برای ایجاد مزیت مکانیکی و در نتیجه حرکت بار فراتر از توانایی طبیعی انسان است. جرثقیل معمولا در صنعت حمل و نقل برای بارگیری و تخلیه حمل و نقل، در صنعت ساخت و ساز برای حرکت مواد در صنعت تولید برای مونتاژ تجهیزات سنگین استفاده شده‌است.

جرثقیل ساخت و ساز برای اولین بار توسط یونانیان باستان اختراع شد و توسط مردان و یا حیوان باربر، مانند الاغ شده بودند. این جرثقیل‌ها برای ساخت و ساز از ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار گرفت. بزرگتر جرثقیل بعد توسعه داده شد، به کارگیری استفاده از treadwheels انسان، اجازه بلند کردن وزنه‌های سنگین تر است. در قرون وسطی، جرثقیل‌های بندر برای بارگذاری و تخلیه کشتی‌ها و کمک با ساخت و ساز خود را معرفی شدند – برخی به برج سنگ قدرت فوق العاده و ثبات ساخته شده‌است. اولین جرثقیل از چوب ساخته شد، اما چدن و ​​فولاد با آمدن انقلاب صنعتی به عهده گرفت.

برای قرنهای متمادی، قدرت اعمال فیزیکی مردان یا حیوانات تامین می‌شد، اگر چه بالابر در watermills و آسیابهای بادی می‌تواند توسط قدرت مهار طبیعی رانده‌ است. اولین قدرت “مکانیکی” توسط موتورهای بخار، اولین جرثقیل بخار در قرن ۱۸th یا ۱۹، با بسیاری از باقی مانده در استفاده و به اواخر قرن ۲۰ فراهم شده‌ است. جرثقیل‌های مدرن معمولا موتورهای احتراق داخلی یا موتورهای الکتریکی و سیستم‌های هیدرولیک بسیار بیشتر توانایی بلند کردن اجسام از قبلا ممکن بود، هر چند جرثقیل کتابچه راهنمای کاربر هنوز مورد استفاده هستند که در آن ارائه قدرت باشد uneconomic به ارائه استفاده کنید.

در آشنایی با جرثقیل می توان انواع زیادی از اشکال را نام برد:

هر یک استفاده خاص طراحی شده‌ است. گاهی اوقات اندازه از کوچکترین جرثقیل بادبان سه گوش جلو کشتی، مورد استفاده در داخل کارگاه‌های آموزشی، به بلندترین جرثقیل برج مورد استفاده برای ساخت ساختمان‌های بلند متغیر است. برای مدتی کوتاه – جرثقیل برای ساخت ساختمان‌های بلند نیز استفاده می‌شود، به منظور تسهیل ساخت و ساز با رسیدن به فضاهای تنگ است. در نهایت، ما می‌توانیم جرثقیل شناور بزرگتر، به طور کلی مورد استفاده برای ساخت سکوهای نفتی و نجات کشتی‌های غرق شده را پیدا کنید.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه تان را بیان می کنید.

avatar
  Subscribe  
Notify of